Marihuana w leczeniu autyzmu – badania nad CBDV

Marihuana w leczeniu autyzmu.

GW Pharmaceuticals to brytyjski producent Epidiolex’u – zatwierdzonego leku na bazie konopi stosowanego w leczeniu epilepsji. Brytyjska grupa biofarmaceutyczna dostarcza również marihuanę o stałym składzie do badań medycznych. Te wyspecjalizowane odmiany mogą stać się potencjalnym lekiem, które można skutecznie wykorzystać w leczeniu konkretnych objawów różnych zaburzeń neurologicznych np.: autyzmu.

Dr Eric Hollander.

Dzięki takim osobom jak Dr Eric Hollander zawdzięczamy rozwój zastosowania CBD w leczeniu nie tylko epilepsji. Doktor zaobserwował pewne podobieństwa pomiędzy różnymi zespołami zaburzeń neurologicznych. Prowadząc zintegrowane leczenie pacjentów z autyzmem, zespołem Tourette’a, zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym, dostrzegł w każdych przypadkach nadmierną aktywność elektryczną w różnych obszarach mózgu. Doktor przypuszcza, że te odrębnie diagnozowane choroby mają jednakowe podłoże, a zachowania behawioralne są do siebie zbliżone w swojej genezie. Otwiera nam to nowe możliwości leczenia, a dla lepszego zrozumienia mechanizmów działania potrzebne są rzetelne badania.

Badania w Montefiore.

Takie badanie Dr Eric Hollander prowadzi aktualnie w Montefiore Medical Center w Nowym Jorku. Pierwsza publikacja z przeprowadzonego badania przewidywana jest na czerwiec 2021 r. Badanie jest wyjątkowo profesjonalne. Przygotowanie badania i wybór pacjentów było przeprowadzone bardzo skrupulatnie, wyłączając osoby z innymi zaburzeniami psychicznymi niż spektrum autyzmu. Badanie jest randomizowane, podwójnie ślepe, a grupą kontrolną będą osoby przyjmujące placebo. Obserwacji zostanie poddanych 100 pacjentów między 5 a 18 lat. Uczestnicy będą przyjmować CBDV od brytyjskiej grupy GW Pharmaceuticals przez 12 tygodni.

Doktor przypuszcza, że kannabidiwarin może być skuteczniejszy od samego CBD lub kombinacje odpowiednich proporcji CBD i CBDV mogą dać oczekiwane efekty leczenia. Właśnie to chce zbadać Dr. Hollander.

Uniwersytet medyczny im. Alberta Einstein’a w Nowym Yorku

Dr Hollander jest blisko związany z uniwersyteckim centrum medycznym w Montefiore im. Alberta Einsteina. Placówka pomogła mu w zdobyciu przeszło trzydziestoletniego doświadczenia w leczeniu szeroko zróżnicowanych objawów przy spektrum autyzmu. Dzięki wyposażeniu uniwersytetu w niezbędne, specjalistyczne urządzenia do badań i analizy Hollander mógł prowadzić badania nad potencjałem kannabinoidów w leczeniu zaburzeń neurologicznych. Jako wybitny neurolog, psychiatra i lekarz wielu specjalizacji obserwował wyraźne reakcje pacjentów na podawane im kannabinoidy. Opracował wiele publikacji medycznych, a swoje spostrzeżenia konsultował z badaczami z Izraela i Australii. Hollander uważa, że ​​ekstrakt z konopi jest nadzieją na leczenie objawów autyzmu w oparciu o sukcesy w łagodzeniu objawów innych zespołów zaburzeń.

Specjalista przypuszcza, że jeśli kannabinoidy zmniejszają aktywność skokową przy epilepsji, to można je skutecznie wykorzystać do poprawy zachowań behawioralnych przy zespole autyzmu, w tym agresja, złość, okaleczenie i napady panicznego lęku.

Hollander prowadzi badanie kliniczne z 30-letnim doświadczeniem w leczeniu zaburzeń ze spektrum autyzmu i uważa, że autyzm i padaczka mogą być nieco podobne jeśli chodzi o przyczynę powstawania objawów przy obu tych zaburzeniach. Obecnie nie ma lekarstwa na autyzm, a Hollander koncentruje się na leczeniu powiązanych objawów i uważa, że ​​CBDV może być przełomem w leczeniu zachowań ściśle związanych z zaburzeniem ze spektrum autyzmu.

W niektórych modelach zwierzęcych z zaburzeniem podobnym do autyzmu stwierdzono, że CBDV ma istotny wpływ na funkcjonowanie społeczne, na zmniejszenie napadów drgawkowych, na zwiększenie funkcji poznawczych i zmniejszenie zachowań kompulsywnych lub powtarzających się – jak powiedział Hollander. Z tego powodu chcieliśmy przeprowadzić badanie już na ludziach. Pierwsze rezultaty badania pojawią się w połowie 2021 r. – zaznaczył Eric Hollander.

Na koniec

Hollander ma nadzieję, że badanie przeprowadzone w Montefiore dostarczy takich wyników i dowodów, które przyniosą nadzieję dla takich pacjentów jak np. Carlos, którego sam prowadzi. Carlos Rodriguez to 14 letni pacjent, który mimo wysokiej temperatury będzie się ubierał w grube bluzy bo nie znosi uczucia wiatru na swojej skórze – typowe objawy autyzmu. Wszelkie zmiany w codziennych czynnościach doprowadzają go do wyjątkowej wściekłości i agresji. Carlos i jego matka mają nadzieję, że badanie przyniesie wiele optymistycznych rokowań na leczenie szerokiej różnorodności w objawach przy zaburzeniu ze spektrum autyzmu.

źródło: culturemagazine.com

Opublikowany w: Blog Home, News, Medycyna i konopie