Odkryto CBDH - nowy kannabinoid o właściwościach przeciwbólowych.

Dwa najbardziej nam znane i poddane największej ilości badań to oczywiście tetrahydrokannabinol (THC) i kanabidiol (CBD). THC jest psychoaktywne, psychotropowe i odurzające, podczas gdy CBD jest psychoaktywne, niepsychotropowe i nieodurzające.

Pod koniec 2020 roku ci sami włoscy badacze, którzy zaledwie rok wcześniej przypadkowo odkryli tetrahydrokannabiforol (THCP) i kannabidiforol (CBDP), odkryli teraz kannabidiheksol (CBDH) i Δ9– tetrahydrokannabiheksol (THCH) z tego samego szczepu konopi.

Regionalny Europejski Fundusz Rozwoju sfinansował projekt badawczy we Florencji . Zespół zbadał szczep konopi znany jako CIN-RO, który został wyhodowany przez Radę ds. Badań i Ekonomii Rolnictwa (CREA) w Rovigo. I podobnie jak wszystkie konopie zatwierdzone do badań we Włoszech, to tamtejsze wojsko uprawiało i dostarczało marihuanę na potrzeby naukowe.

Zespół badawczy wyizolował na tyle dużo CBDH, aby zbadać jego wpływ na myszy. Okazało się, że niższe dawki były bardziej skuteczne w łagodzeniu i leczeniu bólu. 1,2 mg / kg CBDH zmniejszyło odpowiedź bólową, a 2 mg / kg CBDH znacząco zablokowało fizjologiczne wykrywanie bólu. Co ciekawe, wyższe dawki (3 i 5 mg / kg) nie miały działania przeciwbólowego.

Oczywiście potrzebne jest dużo więcej badań, aby naprawdę zrozumieć nowy wariant CBD i jego właściwości, ale już nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak ten kannabinoid rozwinie się w przyszłości.

Opublikowany w: Blog Home, News